فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
اردیبهشت 91 - نیلوفرانه
سفارش تبلیغ

نیلوفرانه
 

دروغ

دروغ از منظر قرآن و روایات 

      دروغ از بدترین معایب، زشت ترین گناهان و منشأ بسیاری از مفاسد است و بالطبع از کارهای زشت و ناپسند و عادت به آن از رذایل اخلاقی و از گناهان کبیره است و تا ضرورت و مصلحت مهمی در میان نباشد، دروغ گفتن جایز نمی باشد.دروغ در دنیا و آخرت انسان را از رحمت الهی محروم می کند و در میان مردم بی اعتبار می نماید و اعتماد عمومی را سلب و جامعه را به بیماری نفاق دچار می سازد و از آفات زبان و خراب کننده ایمان است. علت اصلی دروغ، عقده حقارت و خود کم بینی انسان دروغگو است.سرچشمه دروغ نیز گاهی به خاطر ترس از فقر، پراکنده شدن مردم از دور او، از دست دادن موقعیت و مقام و زمانی نیز به خاطر علاقه شدید به مال و جاه و مقام و ...است که شخص از این وسیله نامشروع برای تامین مقصود خود کمک می گیرد.ابزار بسیاری از گناهان دروغ است. اینکه افراد دروغگو بدبینی و سوء ظن خاصی نسبت به همه کس و همه چیز دارند، با دروغ خود را بزرگ جلوه می دهند، با دروغ هزار گونه تملق می گویند.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/30 ] [ 12:54 عصر ] [ نیلوفر ] [ نظر ]

سیره نبوی

دانستنی های کوتاه از نبی اکرم (ص)

·       دیدگان پیامبر به خواب می رفت ولی قلبش نمی خوابید.

·       بر بدن پیامبر، مگس نمی نشست و حشرات زهردار و بی زهر به آن حضرت نزدیک نمی شدند.

·       هر حیوانی که پیامبر بر آن سوار می شد، پیر نمی گردید و بر آن حال باقی می ماند تا می مرد.

·       هیچ کس زورش به اندازه پیامبر نبود.

·       پیامبر صدای زیبای خود را به اندازه طاقت مردم ظاهر می ساخت.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/30 ] [ 12:37 عصر ] [ نیلوفر ] [ نظر ]

انتظار

مفهوم و جایگاه انتظار    

"انتظار" یعنى «چشم‌داشتن‏» و «چشم به راه بودن‏.» چشمداشت‏ به یک تحول، ‏یک رویداد خوب، ‏یک گشایش... یا چشم به راه یک آینده مطلوب، یک عزیز سفر کرده، یک منجى و ... به این معنا، انتظار مفهومى است که با نهاد همه انسان‌ها عجین شده است و مى ‏توان گفت که همه انسان‌ها به نوعى منتظرند.

به بیان دیگر انتظار یا امید به آینده همزاد انسان است و اگر امید به آینده را از او بگیرند، سرنوشتى جز سکون، رکود، مرگ و تباهى نخواهد داشت. از همین روست که در کلام نورانى پیامبر گرامى آمده است: " امید براى امت من مایه رحمت است و اگر امید نبود هیچ مادرى فرزندش را شیر نمى ‏داد و هیچ باغبانى درختى نمی ‏کاشت."

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/2/3 ] [ 12:9 عصر ] [ نیلوفر ] [ نظر ]

حضرت فاطمه

شهادت

بیعت نکردن حضرت علی (ع) با ابوبکر، خشم عمر را برانگیخت. عمر با سرعت از جای خود برخاست. به همراه خالدبن ولید و قُنفذ، مقداری هیزم جمع کرده و به درب خانه حضرت فاطمه (س) شتافتند. عمر به طرف درب منزل رو آورد و صدا زد: ای پسر ابی طالب در را باز کن. حضرت فاطمه (س) پشت درب نشسته بود در حالی که به خاطر مشکلات و ناراحتی هایی که در رحلت پدر برایش پیش آمده بود، سر مبارکش را بسته بود و جسم و بدن مطهرش لاغر و ضعیف گردیده بود. حضرت فاطمه (س) فرمود: نه ما کاری به تو داریم و نه تو کاری به ما داشته باش. دست از سر ما برداشته و ما را رها کن.

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/2/1 ] [ 4:29 عصر ] [ نیلوفر ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 26211